24 Ocak 2012 Salı

Oscar Adaylarından Seçmeler I (film ve yönetmen)


 84. Akademi Ödülleri adayları bugün açıklandı ve birtakım yarışlar sona ererken şimdi yarış belli isimler etrafında başladı. Adaylar açıklanmadan önce kişisel listelerimizi yaptık ve beklemeye koyulduk. Bu yıl bloggerların katılımıyla http://theoscarboy.com/ adresinden takip edilebilecek bir ortaklığa gittiğimiz için kendi listemi buraya yazmadım ancak bu yazının sonuna eklemeyi düşünüyorum. Neyse gelelim esas meseleye...
Bu yıl her yıl olduğu gibi sektör ödüllerini / adaylarını takip edenler için ufak tefek olabilecek süprizler dışında adayların genel çerçevesi belliydi. Aslında sektörel adaylıkları ve buna bağlı olarak genel aday mevsimini takip etmeye başlayalı beri ödüllerin yıllık son durağı olan Oscarlar pek aşırtıcı gelmiyor bana. Uzunca bir süredir bu işin bir gösteri olduğunu kendi kendime kabul ettirsem de adaylıklar açıklanınca -bile bile- yine de küfrediyorum. Halbuki eş dost, star sistemi güdülen bir ortamda hak edeni değil çoğunlukla ilgi göreni öne çıkaracaklarını bile bile. Aslında belki de bu yüzden kendi listemi buraya yazmadım çünkü elim yazmak istemese de mantığın "şu aday olacak" dediği seçenekler çoktu yine bu yıl. Adaylar canlı yayınla açıklanırken bir yandan da twitter'dan dedikodu ve çemkirmelerimizle geçirdiğimiz birkaç paylaşım dakikasında kendi sinirimi kontrol altına alamamamla birlikte hâlâ War Horse denen saçmalığın adaylığına -şaşırmadığım halde- küfrediyorum. Tamamen güdüleme sinemasının bir yüzyıl geride kalan bu vasat bile olmayan örneği, Spielberg hatrına adaylık listesine kondu ya daha da ne desem onu seçenlerle akrabalık derecemi kuvvetlendireceğim o yüzden kesiyorum. (Bu cümleyi anlayan beri gelsin)
En İyi Film / En İyi Yönetmen: Düşüncelerim malum. Burada o şey'in yeri yok! Onun yerine Tinker Tailer Soldier Spy görülmeliydi ama dar kafalı bir anlayışın sınırlarını çok zorlaması gerekiyordu TTSS'ın ki burada yerini alsın. Aday olsa da ödüllendirilmeyeceğini bildiğimden en azından aday olmalıydı diyorum ve yine diyeceğim. Kendi listemde şöyleydi adaylar: The Help, Hugo, Tinker Tailor Soldier Spy, The Artist, The Descendants, Moneyball, Midnight In Paris... Ben yedi filmlik bir liste yapmıştım. Filmlerdeki sıralama tamamen tesadüfidir, herhangi bir sıra gözetmedim. Extremely Loud and Incredibly Close fazlasıyla uzak olduğum bir film, izlemediğim için ve hakkında detaya da sahip olmadığım için onu listeye almamıştım ki zaten genelde adı geçmiyordu şu güne kadar. Daldry sevgisi deyip bağrımıza basıyoruz bu filmi de şaşılacak bir şey yok. Adayların hepsini izlemedim, tam bir yorum yapamam -bu hakkımı daha sonraya saklıyorum - ancak bu listede bariz öne çıkan film The Artist. Filmin kendiyle getirdiği 42 toplam ödülü var ve bunların yanına Oscar'ı da koyacağından şüphem yok.
Bu listede şaşırtıcı olan The Tree of Life, aynı zamanda güzel bir şaşkınlık bu. Filmin aday olması kadar güzel ve heyecan verici olansa Terence Malick'in yönetmenlik adaylığı. En son Yönetmenler Birliği (DGA) aday listesine göre kafamda şekillenen listede Malick yoktu çünkü onu birlik aday göstermedi. Fincher, Girl with The Dragon Tattoo ile adaylık kaptı orda ama Oscarlarda yerini Malick'e bıraktı. Onun dışında farklı bir isim yok. Kendi listem de Malick dışında aynıydı bu adaylıklarla. Ben de Malick yerine Fincher'ı aday gösterirler diye bekliyordum. Şu durumda beni en çok mesut eden kadro yönetmen adaylarındaki kadro. Bu isimlerin hepsi can :) yalnız Yönetmenler Birliği'nin ödüllerini açıklamasıyla kazanacak isim belli olacak, hangisi alırsa alsın ben sevineceğim.

Film adayları:
    The Artist
    The Descendants
    Extremely Loud and Incredibly Close
    The Help
    Hugo
    Midnight in Paris
    Moneyball
    The Tree of Life
    War Horse

Yönetmen adayları
    Michel Hazanavicius, The Artist
    Alexander Payne, The Descendants
    Martin Scorsese, Hugo
    Woody Allen, Midnight in Paris
    Terrence Malick, The Tree of Life

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder