Adaylıklarda Tinker Tailor Soldier Spy'ın bu kadar öne çıkması ve hemen hemen tüm katogorilere adını yazdırması beni çok sevindirdi. İzlemeden önce mutlaka iyi bir film seyredeceğimi biliyordum (yönetmenin Tomas Alfredson olduğunu öğrenince merak ve ilgim tavan yapmıştı) İzleyince iyiden öte bir filmle karşılaştım. Bu yılın en önemli en saygın isimlerinden TTSS. Oyunculuk, işçilik, senaryo, atmosfer her şey harika. Gösterime girince detaylı bir yazı yazarım şimdilik bu kadar TTSS bilgisi.
Hadi Tinker Tailor Soldier Spy!!!
sanırım çok renk verdim :p |
ADAYLAR |
YILIN FİLMİ THE ARTIST THE DESCENDANTS DRIVE THE HELP TINKER TAILOR SOLDIER SPY Ne güzel bir listedir bu. Belki The Help film için fazla şişirme ama bu yılın “iyi hisset” filmlerinden sayıyorum ben The Help’i. Oyuncuların da performanslarıyla ayakta duran bir film. Sıkmadan izlenecek bir seyirlik. Ama buradaki Tinker Tailor Soldier Spy var ya, tüm listeye değer. Silsin süpürsün isterim ortalığı ama sanırım En İyi İngiliz Filmi’ni alır burada da yerini The Artist’e bırakır. YILIN İNGİLİZ FİLMİ MY WEEK WITH MARILYN SENNA SHAME TINKER TAILOR SOLDIER SPY WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN TTSS dışında malumatımın olmadığı bir dal bu. Filmlerin hepsi tanıdık tabiî ki ama henüz izleme imkanına sahip olamadım. Yalnız Senna’nın adını birkaç arkadaşımdan sıkça duyuyorum ve ilginç bir şekilde sevindim adaylığına. İLK FİLM (İNGİLİZ) ATTACK THE BLOCK BLACK POND CORIOLANUS SUBMARINE TYRANNOSAUR Yine adlarını sıkça duyduğum filmler. Paddy Considine (Tyrannosaur) ve Ralph Fiennes’ın (Coriolanus) yönetmenlikleri ne kadar başarılı buradan bilemiyorum ama Richard Ayoade’nin Submarine’i geçtiğimiz yılın en iyi işlerinden biriydi, gönlüm ondan yana. YÖNETMEN THE ARTIST - Michel Hazanavicius DRIVE - Nicolas Winding Refn HUGO - Martin Scorsese TINKER TAILOR SOLDIER SPY - Tomas Alfredson WE NEED TO TALK ABOUT KEVIN - Lynne Ramsay Michel Hazanavicius’un destekçisiyim. 2000’li yıllarda sessiz film yaparak bizi eskinin büyülü sinema zamanlarına götüren ve sinemanın temel ilkelerini hatırlatan The Artist sevgiyi hak eden bir film. Onun yanında Hugo ile Martin Scorsese’nin ağırlığı ve onun da bir nevi sinema güzellemesi yapması olumlu noktalar olarak duruyor listede. Altın Ayı’yı kaptı Scorsese buna bulaşmasın BELGESEL GEORGE HARRISON: LIVING IN THE MATERIAL WORLD - Martin Scorsese PROJECT NIM - James Marsh, Simon Chinn SENNA - Asif Kapadia ORİJİNAL SENARYO THE ARTIST - Michel Hazanavicius BRIDESMAIDS - Annie Mumolo, Kristen Wiig THE GUARD - John Michael McDonagh THE IRON LADY - Abi Morgan MIDNIGHT IN PARIS - Woody Allen Kim ne derse desin burada Woody’nin tarafındayım. O kadar güzel bir senaryoya sahip ki Midnight In Paris... Hak ediyor ödüllendirilmeyi. Hızını da aldı geliyor zaten. Burada The Guard hakkında bilgim yok ama film kolayda, izlenecekler listesinde yani. UYARLAMA SENARYO THE DESCENDANTS - Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash THE HELP - Tate Taylor THE IDES OF MARCH - George Clooney, Grant Heslov, Beau Willimon MONEYBALL - Steven Zaillian, Aaron Sorkin TINKER TAILOR SOLDIER SPY - Bridget O'Connor, Peter Straughan TTSS konusunda o kadar saplantılıyım ki burada başka adayı gözüm görmez. Payne filmi The Descendants da alabilir, yabancıya gitmez yani. Artık sıkıldım S. Zaillian, A. Sorkin’den; adları neredeyse ödülle bir anılır oluyor. Moneyball’u sevmedim zaten. Altın Kürelerden de eli boş döndü, buradan da bir şey çıkmasın. YABANCI FİLM INCENDIES - Denis Villeneuve, Luc Déry, Kim McGraw PINA - Wim Wenders, Gian-Piero Ringel POTICHE - François Ozon, Eric Altmayer, Nicolas Altmayer A SEPARATION - Asghar Farhadi THE SKIN I LIVE IN - Pedro Almodóvar, Agustin Almodóvar Incendies çok uzakta kaldı yahu, bu senede ne işi var? Tam bilmiyorum gerekçeyi ama İngiltere’de gösterim tarihiyle ya da BAFTA’nın tarih düzenlemesiyle alakası olabilir. Neyse bu yıl o kadar güçlü bir aday var ki Yabancı Film listelerinde: Asgar Farhadi imzalı, Jodaeiye Nader az Simin (A Separation). Bir Zamanlar Anadolu’da’nın olmadığı her yerde Jodaeiye Nader az Simin ilk ve tek tercihimdir. ANİMASYON THE ADVENTURES OF TINTIN: THE SECRET OF THE UNICORN - Steven Spielberg ARTHUR CHRISTMAS - Sarah Smith RANGO - Gore Verbinski Valla geçen günkü Tintin olayından sonra Rango alır mı bilemem ama listeleriyle daha aklı başında görünen İngilizlerden Spielberg yandaşlığı beklemiyorum. EN İYİ ERKEK OYUNCU BRAD PITT - Moneyball GARY OLDMAN - Tinker Tailor Soldier Spy GEORGE CLOONEY - The Descendants JEAN DUJARDIN - The Artist MICHAEL FASSBENDER - Shame Jean Dujardin olsun olmazsa Gary Oldman olsun. O da mı olmadı George Clooney olsun, yetmediyse Fassbender (hastasıyım) olsun ama Brad Pitt OLMASIN!! Bu filmle işi yok en iyiler listesinde. EN İYİ KADIN OYUNCU BÉRÉNICE BEJO - The Artist MERYL STREEP - The Iron Lady MICHELLE WILLIAMS - My Week with Marilyn TILDA SWINTON - We Need to Talk About Kevin VIOLA DAVIS - The Help Viola Davis taraftarıyım bu yıl. Çok iyi bir oyuncu Davis ama karşısındakiler de pek tabiî ki çok iyi oyuncular. Meryl Streep’i istemiyorum burada sadece. B. Bejo da her yerde yardımcı ödüllerde görünürken BAFTA’da başrol kabul edilmiş, şansı azalıyor tabii. Gerçi yardımcılarda da şansı olmazdı. EN İYİ YARDIMCI ERKEK CHRISTOPHER PLUMMER - Beginners JIM BROADBENT - The Iron Lady JONAH HILL - Moneyball KENNETH BRANAGH - My Week with Marilyn PHILIP SEYMOUR HOFFMAN - The Ides of March İşte İngilizlerin aklı başındalıklarına iyi bir örnek daha: The Ides of March’la P.S. Hoffman’ı görebilmek, Gosling’i değil. Ancak burada Plummer adı öne çıkıyor. Beginners orta karar bir film aslında ama anlatımı iyi. Plummer da burada öne çıkıyor. EN İYİ YARDIMCI KADIN CAREY MULLIGAN - Drive JESSICA CHASTAIN - The Help JUDI DENCH - My Week with Marilyn MELISSA MCCARTHY - Bridesmaids OCTAVIA SPENCER - The Help Octavia Spencer, Octavia Spencer, Octavia Spencer... Başka aday var mı? Ha tamam, Jessica Chastain olsun o zaman. Şaka gibi Chastain bu yıl altı filmle karşımıza çıktı ve topluca da bir ödül kaldırdı sezonda. MÜZİK THE ARTIST - Ludovic Bource THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO - Trent Reznor, Atticus Ross HUGO - Howard Shore TINKER TAILOR SOLDIER SPY - Alberto Iglesias WAR HORSE - John Williams Bi git John Williams ve War Horse!! Burada The Artist var. SİNEMATOGRAFİ THE ARTIST - Guillaume Schiffman THE GIRL WITH THE DRAGON TATTOO - Jeff Cronenweth HUGO - Robert Richardson TINKER TAILOR SOLDIER SPY - Hoyte van Hoytema WAR HORSE - Janusz Kaminski TTSS... Aday olduğu tüm dallarda destekleyeceğim tek isim... (Oyunculukta isimler artıyor tabii ki) KURGU THE ARTIST DRIVE SENNA TINKER TAILOR SOLIDER SANAT YÖNETİMİ THE ARTIST - Laurence Bennett, Robert Gould HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS – PART 2 - Stuart Craig, HUGO TINKER TAILOR SOLDIER SPY WAR HORSE KOSTÜM THE ARTIST HUGO JANE MY WEEK WITH MARILYN TINKER TAILOR SOLDIER SPY SES THE ARTIST HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS – PART 2 HUGO TINKER TAILOR SOLDIER SPY WAR HORSE ÖZEL EFEKT THE ADVENTURES OF TINTIN: THE SECRET OF THE UNICORN HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS – PART 2 HUGO RISE OF THE PLANET OF THE APES WAR HORSE MAKYAJ THE ARTIST HARRY POTTER AND THE DEATHLY HALLOWS – PART 2 HUGO THE IRON LADY MY WEEK WITH MARILYN KISA ANİMASYON ABUELAS - Afarin Eghbal, Kasia Malipan, Francesca Gardiner BOBBY YEAH - Robert Morgan A MORNING STROLL - Grant Orchard, Sue Goffe KISA FİLM CHALK - Martina Amati, Gavin Emerson, James Bolton, Ilaria Bernardini MWANSA THE GREAT - Rungano Nyoni, Gabriel Gauchet ONLY SOUND REMAINS - Arash Ashtiani, Anshu Poddar PITCH BLACK HEIST - John Maclean, Gerardine O'Flynn TWO AND TWO - Babak Anvari, Kit Fraser, Gavin Cullen EN İYİ ÇIKIŞ / GENÇ YETENEK / YÜKSELEN STAR hangisini tercih ederseniz artık ADAM DEACON CHRIS HEMSWORTH TOM HIDDLESTON CHRIS O’DOWD EDDIE REDMAYNE |
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder