22 Şubat 2013 Cuma

Gönlümün Oscar'ı Sana...



Aslında nicesi aday olmalıydı, nicesi olmamalıydı vs sohbeti yapılır da elde olan malzeme bu deyip adaylar üzerinden kimleri seçerdim muhabbeti sonuçları şöyle:

FİLM
Amour
Argo
Beasts of the Southern Wild
Django Unchained
Les Miserables
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty

Bu yıl aday olan filmler içinde en beğendiğim iki film Django Unchained ve Amour. Ancak Django'yu daha yaratıcı ve daha sinematik bulduğumdan ödülü ona verirdim uzak ara. Ancak ikinci tercihimi de belli etmiş oluyorum değil mi? :)

YÖNETMEN
Michael Haneke
Benh Zeitlin
Ang Lee
Steven Spielberg
David O. Russell

Şimdi bu listede Haneke varsa gerisi teferruattır. Yani böyle bir imkanı ele geçirmişken Haneke'nin ismini okuma fırsatı doğmuşken başkasını gözüm görmezdi vallahi. Ardından gelecek kişi de hiç şüphe yok benim için Benh Zeitlin'dir. O listeye girmesi bile yeter ikinci adamım olması için. Onu izleyin anacım.

ERKEK OYUNCU
Bradley Cooper
Daniel Day-Lewis
Hugh Jackman
Joaquin Phoenix
Denzel Washington

Buradaki her aktör kendi içinde çok değerli performanslar sergilemiştir şimdiye kadar -Cooper hariç- Cooper'ın bu beklenmedik süpriz performansı aslında ödül almasına bile şaşırtmayacak denli iyi. Ancak orada olan bazı isimlerin yanında Cooper'ın performansını ödüllendirmek fazlaca sevgi işi. Daniel Day-Lewis'in yeterince Oscar aldığını ve onun oyuncu olmaktan çok bir ders niteliğinde sergilenmesi gerektiğini düşündüğümden onu yarış dışı bırakıyor (Aslında Lincoln'deki performansı filmografisi içinde çokça parlamayacak bir rol) Benim gönül Oscarım Joaquin Phoenix'e. Hem adamı seviyorum hem de bu yılın en iyi işlerinden birini çıkardı. İkinci tercihim Jackman olurdu.

KADIN OYUNCU
Jessica Chastain
Jennifer Lawrence
Emmanuelle Riva
Quvenzhane Wallis
Naomi Watts

Valla Chastain'den ötesi yalan geliyor bana burada. Tamam Lawrence çok övüldü ancak daha çok küçüksün be çocuğum, geç şimdilik. Biliyorum yaş meselesi ödülü savunmada vs geçerli olmamalı ama öyle şimdilik. Jessica Chastain maalesef Zero'nun maruz kaldığı saçma salak eleştiriler yüzünden ivme kaybetti ama hiç belli olmaz. İkinci tercihim Riva :)

YARDIMCI ERKEK OYUNCU
Alan Arkin
Robert De Niro
Philip Seymour Hoffman
Tommy Lee Jones
Christoph Waltz

Waltz harika bir aktör. Daha yeni Oscarlandı (fiil de iyiymiş he) Ama onun bu kategoriden çıkmasını isterdim doğrusu. Alan Arkin şaka gibi, Tommy Lee Lincoln'un en izlenebilir sebebi, Hoffman muhteşem bir oyuncu, de Niro tam sevilmelik ancak ödülüm Waltz'a

YARDIMCI KADIN OYUNCU
Amy Adams
Sally Field
Anne Hathaway
Helen Hunt
Jacki Weaver

Tek nedeni: Sevgi...

ÖZGÜN SENARYO
Amour
Django Unchained
Flight
Moonrise Kingdom
Zero Dark Thirty

Moonrise Kingdom çok çok erken gösterime girmesine rağmen (ödül sezonu için epey uzaklarda kaldı gösterim tarihi) yine de harika bir senaryoya sahip olduğunu unutturmadı bizlere. Burada tercihim Kingdom olmasa kesinlikle Django olurdu.

UYARLAMA SENARYO
Argo
Beasts of the Southern Wild
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook

Ben bu ödülü paylaştırmak istiyorum. Birine hem hüzünbaz hem düşsel hem de gerçekle paralel gidebildiği için veriyorum ödülü. Diğerine de bu yılın en iyi toplu performansını bize izlettiği için. Diyaloglar çok iyi, sarkan hiçbir tarafı yok SLP'nin.

Gerisi için yorum yazmaya üşendim, listenin devamı huzurlarınızda :)

KURGU
Argo
Life of Pi
Lincoln
Silver Linings Playbook
Zero Dark Thirty

GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ
Anna Karenina
Django Unchained
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

PRODÜKSİYON TASARIMI
Anna Karenina
The Hobbit: An Unexpected Journey
Les Miserables
Life of Pi
Lincoln

KOSTÜM TASARIMI
Anna Karenina
Les Miserables
Lincoln
Mirror Mirror
Snow White and the Huntsman

ÖZGÜN MÜZİK
Anna Karenina
Argo
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

ÖZGÜN ŞARKI
Before My Time
Everybody Needs a Best Friend
Pi's Lullaby
Skyfall
Suddenly

SES KURGUSU
Argo
Django Unchained
Life of Pi
Skyfall
Zero Dark Thirty

SES MİKSAJI
Argo
Les Miserables
Life of Pi
Lincoln
Skyfall

MAKYAJ & SAÇ TASARIMI
Hitchcock
The Hobbit: An Unexpected Journey
Les Miserables

GÖRSEL EFEKT
The Avengers
The Hobbit: An Unexpected Journey
Life of Pi
Prometheus
Snow White and the Huntsman

YABANCI FİLM
Amour
Kon-Tiki
No
A Royal Affair
War Witch

ANİMASYON
Brave
Frankenweenie
ParaNorman
The Pirates! Band of Misfits
Wreck-It Ralph

BELGESEL
5 Broken Cameras
The Gatekeepers
How to Survive a Plague
The Invisible War
Searching for Sugar Man

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder